''Când avem ceva de spus"
Monthly Archives: September 2018

Evaluarile Nationale in clasele primare – de la frica la motivatie cu ajutorul sfaturilor specialistilor Intuitext in educatie

by admin

Introducerea Evaluarilor Nationale in clasele primare a fost o decizie care a starnit numeroase controverse si dezbateri. Unele voci s-au temut de impactul emotional pe care astfel le testari le pot avea asupra micilor elevi. Pe de alta parte, au fost si pareri care au subliniat beneficiile unor astfel de probe, cu mentiunea ca felul in care adultii se raporteaza la acestea reprezinta, de fapt, cheia.

„Elevii din clasa a doua percep Evaluarea Nationala ca fiind un eveniment deosebit in viata lor. Asteapta testarea cu emotie, dar si cu nerabdare. Au aflat ca la sfarsitul clasei a doua se finalizeaza si o etapa importanta din viata lor de elevi, etapa in care au dobandit achizitiile fundamentale (cititul, scrisul, calcule aritmetice simple) instrumente necesare pentru parcursul scolar viitor.

Prin intermediul testelor administrate la finalul clasei a doua au ocazia sa demonstreze ca au invatat multe si ca pot aplica ceea ce au invatat pentru rezolvarea unor situatii concrete din viata de zi cu zi“, sustine Iuliana Dragan, profesor pentru invatamantul primar si specialist Intuitext in educatie.

Dar atunci, ce gresesc adultii – cadre didactice si parinti, deopotriva – atunci cand elevii percep examenele sau lucrarile de control in mod negativ? De ce ii sperie atat de mult pe unii copii concepte precum teste pentru evaluarea nationala, teste evaluare nationala matematica, evaluare nationala clasa 2, exercitii la matematica, teste sau probleme de matematica?

„Testarea Nationala provoaca o oarecare neliniste in randul unor elevi. Aceasta neliniste deriva din presiunea constanta si de durata, exercitata de unii parinti, care nu au inteles rolul evaluarii, ca parte integranta a procesului de predare-invatare-evaluare. De asemenea, sunt parinti care, din dorinta de a crea o motivatie in plus pentru activitatea de invatare a copilului, ii prezinta acestuia evaluarea ca pe un fel de „sabie a lui Damocles” care planeaza zi de zi asupra micului scolar.

De multe ori intalnim parinti care gresesc, avand asteptari prea mari raportate la potentialul copilului si care insista, uneori impotriva vointei acestuia, sa lucreze teme suplimentare impovaratoare, invocand scopul de a obtine rezultate mai bune la Testarea Nationala. In astfel de cazuri recomandam parintilor echilibru in privinta cerintelor impuse copilului.
Cadrul didactic ar trebui sa transmita copilului, inca din primii ani de scoala, sa nu se teama de greseala sau de rezultatele nemultumitoare obtinute la testari. Greselile pot fi indreptate, iar rezultatele scolare nesatisfacatoare, obtinute la un moment dat, pot fi imbunatatite, prin efort propriu, in etapa urmatoare. Daca aceasta va fi optica elevului, anxietatea de performanta a micului scolar va fi la nivel minimal.

Parintele trebuie sa fie totdeauna intelegator, sa arate afectiune neconditionata copilului si sa admita ca un scor (calificativ, punctaj, sau nota) prea putin multumitor obtinut de copil este unul de moment, care poate fi imbunatatit ulterior.

Adultii trebuie sa evite mustrarea sau etichetarea copilului atunci cand acesta obtine rezultate sub asteptari, atitudine foarte nociva pentru cel mic. Este de dorit ca elevul sa fie incurajat, ajutat, sustinut, iar cadrul didactic si parintii sa formeze o echipa pe care copilul se poate sprijini constant“, este de parere specialistul Intuitext in educatie.

In acest fel, elevii nu vor mai avea reactii anxioase sau de respingere atunci cand vor auzi de teste pentru evaluarea nationala, teste evaluare nationala matematica, evaluare nationala clasa 2, exercitii la matematica, teste sau probleme de matematica.


Activitati fizice care ard caloriile – eficiente si usoare

by admin

 

* Fii mai activ la locul de munca.
Daca aveti o munva de birou cu siguranta stati jos cateva ore bune la serviciu, fara sa faceti nici macar o pauza de 5 minute. Pe de alta parte, este indicat sa fii constiincios si sa iti faci bine treaba, insa trebuie sa aveti grija si de sanatatea dumneavoastra. Studiile efectuate in acest scop, arata ca persoanele obeze stau jos cu pana la 3 ore mai mult decat celelalte.
Asadar, specialistii recomanda sa ii urmaresti pe colegii tai care au obiceiuri sanatoase si sa adoptati acelasi comportament. Este bine sa fii intelept, si sa ceri cateva sfaturi colegilor tai care sunt sanatosi si supli, pentru ca se pare ca acestia au mai multa grija de ei. Un alt truc de luat in considerare ar fi sa urci scarile in loc sa iei liftul sau sa faci cateva exercitii de streching, chiar si la birou, in pauze, daca timpul iti permite. Stiu ca pare ciudat, dar ajuta cu adevarat.
*Nu uita cat de importanta este odihna.
Este indicat sa respectam cele 7-8 ore de somn pe noapte, pentru ca in sens contrar, am putea avea un metabolism mai incet. Este incredibil, dar adevarat, faptul ca atunci cand dormi arzi calorii. De asemenea, oamenii odihniti au tendinta de a manca mai putin.
Cand te uiti la televizor renunta la gustari, sucuri, bere,sau alte chestii de rontait, pentru ca acestea iti fac mult rau. Mai bine te-ai gandi la cateva exercitii fizice pe care le poti face stand jos.
*Joaca-te cu cei mici.
Daca iti plac copii, cu siguranta sunt ocazii cand te poti juca cu ei. Profita de ocazie, pentru ca iti face bine, si fizic si psihic. Printre acele activitati fizice care ard caloriile este si alergatul dupa copii si alte activitati de acest fel.
Ai sanse mari sa dai jos cateva kilograme daca te vei implica in joaca celor mici sau poti alerga si dupa catei, daca esti un iubitor de animale, si obisnuiesti sa iesi seara la plimbare in parc cu propriul caine sau cu alti prieteni care impartasesc aceeasi pasiune.
* Ocupa-te de activitatile din casa.
Da, ar fi momentul sa faceti o curatenie generala, asa cum nu ati mai facut de mult timp, dar cel mai important, fara ajutor. Uneori poate fi distractiv si chiar s-ar putea sa iti placa, alteori pare epuizant. Insa ideea e ca vei face multa miscare si vei arde acele calorii care sunt depozitate in organismul tau, chiar sub forma de grasime Asa ca e momentul sa te apuci de maturat, de dat cu aspiratorul, de spalat podele si geamuri si vei vedea ca te simti in forma. Profita toate momentele zilnice in care poti face sport si vei observa in curand beneficiile.
* Iesi mai des.
Chiar daca sunteti foarte ocupat, trebuie sa va faceti timp si pentru iesiri in aer liber. Mergi la plimbare in parc, iesi la un ceai cu prietenele sau mergi la o petrecere cu partenerul. Mentine-te activa, in loc sa stai jos toata seara, uitandu-te la un film.
Nu lasa stresul cotidian si alte griji sa te acapereze si sa te faca sa uiti sa te mai distrezi. Imbina utilul cu placutul si nu uita sa i multa grija de sanatatea ta, pentru ca doar asa te vei simti mereu in forma.


© Blog Despus.ro