''Când avem ceva de spus"

Unele companii nu-si dau seama cat de importanta este comunicare in situatii de criza

by admin

comunicare-companiiProbabil, ai auzit si tu ce inseamna comunicarea in situatii de criza. Aceasta comunicare este reprezentata de reactia pe care o are o companie/firma/institutie/persoana publica in cazul aparitie un situatii scandaloase care ii pun in pericol imaginea publica. Pai, noi avem o mare problema cu comunicarea in situatii de genul acesta.

Este foarte important sa inteleg ca este absolut indispensabil sa aiba o reactie compania in momentul in care s-a intamplat ceva, de exemplu a aparut un client nemultumit care a dat informatii in presa sau o eroare de sistem, poate fi vorba despre orice, este important ca o institutie care se respecta sa raspunda cat mai rapid si prompt la acuzatii.
Unii “sefi” ai comunicarii sunt de parerea ca “s-o lasam asa ca trece”. Este evident ca asta e o abordare gresita, deoarece, poate trece totul si asa, fara a interveni, insa sigur, nu fara consecinte, dintre care prima ar fi scaderea numarului clientilor, deoarece, odata ajuns in presa scandalul, acesta nu mai poate fi oprit.

Multi evita comunicarea in situatii de criza, pentru a nu complica si mai mult lucrurile, insa, unica chestie care poate sa complice si mai mult problema este tocmai lipsa comunicarii. Nu numai ca nu este profesional sa nu raspunzi la acuzatii si sa nu prezinti publicului pozitia institutie, sa recunosti erorile si sa-ti prezinti scuzele, dar este pur si simplu lipsit de simt si de tact, sa taci malc, de parca nimic nu se intampla.
O reactie adecvata si o replica pe masura in situatiile de criza este necesara imediat aparitiei acesteia. Poti tu sa iesi in public cu nu stiu ce explicatii minutioase si cu pareri de rau, daca o faci la o saptamana dupa aparitia scandalului, socoate ca ai facut-o degeaba. Odata dezamagiti, clientii tai nu vor sta prea mult pe ganduri daca sa-si schimbe preferintele sau nu.
Ziceam ca la noi este, in special, o mare problema cu comunicarea in situatii de criza. Am drept exemplu, un caz recent. O colega se inscrisese intr-un proiect inaintat de guvernul Romaniei si urma sa ia parte intr-un concurs pentru o perioada de internship pe vara la guvern. Concursul durase undeva vreo doua luni si astepta nerabdatoare sa afle rezultatul. Pe platforma pentru internship pe care era inregistrata si unde trebuia sa-i fie publicat rezultatul, in ziua de vineri dupa masa a aparut un raspuns afirmativ pentru candidatura ei, doar ca informatia avea unele lapsusuri, intr-o jumatate de ora informatia disparuse si era afisat un alt mesaj, unul negativ de data aceasta. Ea a ramas stupefiata, pentru ca nu intelegea nimic. A intrat pe pagina de Facebook a proiectului unde se incepuse o discutie aprinsa intre alti tineri acolo, care la fel patisera precum colega mea. S-a inceput o adevarata zarva pentru ca nimeni nu stia ce sa creada. Pagina a fost de-a dreptul bombardata cu tot felul de mesaje si comentarii.

Aici vorbim despre comunicarea in timp de criza. Ce credeti ca s-a intamplat? Fiind vineri dupa masa, nu s-a gasit cine sa le raspund bietilor copii si sa le zica ce s-a intamplat, nu a aparut nicio informatie oficiala. Tot acel weekend a fost un dezastru pe pagina. Abia luni, dupa masa, a aparut un mesaj oficial si scuzele din partea organizatorilor.
Despre aceasta comunicare inadecvata in situatii de criza vorbeam anterior, care, daca nu este prezentata la timp, iti ia mult din prestigiu si diminueaza increderea publicului.

FacebookGoogle+Twitter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

© Blog Despus.ro